آیا انتخاب برندهای لوکس با سطح هورمون تستوسترون در بدن مرتبط است؟ – دیجیاتو – یاس آپدیت

همان طور که احتمالاً می دانید هورمون تستوسترون در بدن مردان موجب بروز نشانه هایی مانند رشد و تقویت عضلات، توده استخوانی و صفات ثانویه جنسی می شود؛ اما چه رابطه ای میان این هورمون و علاقه به برندهای لوکسی مانند بوگاتی و لمبورگینی وجود دارد؟

پژوهش های جدید در زمینه هورمون تستوسترون که توسط تیمی از چند دانشگاه معتبر (از جمله سوربون فرانسه) انجام شده، نشان می دهند که سطح بالای هورمون تستوسترون در مردان باعث افزایش حس برتری جویی شده، و آنها را به انتخاب برندهای لوکس و متمایز ترغیب می کند
پس از یک دوره استعمال ژل مذکور، محققان از سوژه های پژوهش خواستند میان برند لوکسی مانند «آرمانی» و برند با کیفیت اما غیر لوکس «نورث فیس» یکی را انتخاب کنند. نتیجه جالب بود: داوطلبانی که ژل حاوی تستوسترون را دریافت کرده بودند تمایل بیشتری به برند آرمانی داشتند.

همان طور که احتمالاً می دانید هورمون تستوسترون در بدن مردان موجب بروز نشانه هایی مانند رشد و تقویت عضلات، توده استخوانی و صفات ثانویه جنسی می شود؛ اما چه رابطه ای میان این هورمون و علاقه به برندهای لوکسی مانند بوگاتی و لمبورگینی وجود دارد؟

پژوهش های جدید در زمینه هورمون تستوسترون که توسط تیمی از چند دانشگاه معتبر (از جمله سوربون فرانسه) انجام شده، نشان می دهند که سطح بالای هورمون تستوسترون در مردان باعث افزایش حس برتری جویی شده، و آنها را به انتخاب برندهای لوکس و متمایز ترغیب می کند.

نتیجه آزمایش قابل پیش بینی بود؛ مردانی که ژل تستوسترون دریافت کرده بودند به ساعت دوم (لوکس) نمره بالاتری دادند که نشانگر تأثیر مستقیم هورمون مورد بحث بر نحوه تصمیم گیری آنها است.

تستوسترون همواره به عنوان عامل خشونت معرفی شده اما در تحقیقات جدید، پژوهشگران روی بعد دیگری از این هورمون متمرکز شده اند: آنها 243 مرد بین سنین 18 تا 55 سال را انتخاب کرده و به نیمی از آنها ژل حاوی تستوسترون دادند. نیم دیگر اما ژلی مشابه بدون هورمون دریافت کردند تا از نظر روانی شرایط برای هردو گروه یکسان باشد.

لمبورگینی چنتناریو - تستوسترون

هورمون ها بیش از آنچه فکر می کنیم در تصمیماتمان دخیل هستند

پژوهشگران برای اطمینان از نتیاج، تست خود را چند بار دیگر با موارد متفاوت تکرار کردند. در یکی از این آزمایشات به داوطلبان سه تبلیغ مختلف از ساعت مچی نشان داده شد: در تبلیغ نخست بر کیفیت و دوام بالای محصول تأکید شد، در مورد دوم ساعتی متمایز و لوکس نمایش داده شد و در تبلیغ آخر از کلماتی مانند اسپرت و «خراب نشدنی» برای ساعت مچی استفاده شد.

پژوهش اخیر هرچند احتمالاً بیشتر به درد کمپین های تبلیغاتی و استفاده از حس تأکید بر مردانگی برای فروش بیشتر محصولات لوکس می خودرد؛ اما به همه ما یادآور می شود که هورمون ها بیشتر از آنچه فکر می کنیم در تصمیمات روزمره دخیل هستند.

Posted on: جولای 13, 2018, by : yasupdate16

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *